Komen Aku untuk "Malaysia PM says women’s rights movement not needed in country"

on Tuesday 2 October 2012
Selamat sejahtera ke atas kamu dan hai.

Entry hari ni mengenai kenyataan PM Najib berkenaan Malaysia tidak memerlukan pergerakan hak wanita "Women's Right Movement". Sebab dia kata wanita memang didahulukan/ diutamakan dalam banyak perkara di Malaysia ini berbandaing negara lain.

Komen aku adalah: Aku SETUJU dengan Pakcik Najib ni.

Tak payah kot nak bergerak² sangat wanita² ini. Ni semua excuse/ tiket untuk melakukan sesuatu. Nanti senang protes, ada kawan² tolong, baru meriah. Undang²/ negara kita ni pinggirkan sangat ke wanita? Aku baca satu artikel kat sini. Ada berbaur politik sebenarnya. Lame sangat...

Pada aku, dalam Malaysia, hak wanita memang terjaga. Alhamdulillah. Even wanita nak pakai baju singkat gila ke, seksi macam mana pun orang tak boleh cakap apa. Ada ke orang tegur cenggini? "Apa yang seksi sangat ko nih? Ko balik tuko baju skang!" Takde kan.....

Dah pakai baju seksi², pastu marah bila orang stare kat dia. Dah ada mata kena la tengok dol! Masalahnya bukan lelaki je tengok, kaum dia sendiri pun dok tengok. Nak pulak yang pakai bukak tang dada tu, yang tayang cleavage tu, time tunduk ke atau time bercakap berhadapan dengan orang lain, dia pun SEBOK la pegang tang dada dia. It's kind of STUPID la ngok!

Cuba lepas ni kita pakat-pakat jangan tengok pompuan² pakai baju singkat/ seksi² ni. Kita buat derk je. Macam dia depa tak wujud. Kita pandang²/ adore orang yang pakai baju tutup aurat. Confirmed lepas ni dia pun ikut tutup aurat. Haha... Pakai baju singkat²/ seksi² semua ni nak tarik perhatian belaka. Pungkoq btoi!

Memang la hak perempuan tu banyak. Bukan sekadar tentang perkara di atas sahaja. Namun begitu pokok pangkal dan puncanya adalah daripada wanita sendiri. Terimalah hakikat ini. Anatominya adalah, bila wanita buat sesuatu, lepas tu macam tak kena gaya atau pun tak dibenarkan atau against dia punya will, time tu la kata hak wanita tak terbela.

Cara yang paling mudah adalah, ikut saja cara Islam. Pada yang belum kahwin, ikut sahaja kata ayahmu, selagi tidak melanggar syarak. Yang dah berkahwin, ikut saja kata suamimu, selagi tak melanggar syarak. Hasilnya adalah syurga Allah. Ada yang lebih baik dari itu ke? Bandingkan dengan hak anda tadi... Jangan berat² kan fikiranmu...

Hidup ni dah la sekejap, lepas tu sementara. Mati bakal datang bila². Ini bukan bermaksud kena fikir hak kita, hak kita, hak kita.... Fikirkan yang paling utama iaitu hak Dia.

My thought of a women will be like this...period!

 Image credit to smsglitz
 Moga selamat dan sejahtera SEMUA wanita dalam dunia!!!

Sekian.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hear ye! Hear ye!

Compared to nothing - All right reserved. Powered by Blogger.