5 Sebelum 5

on Tuesday 9 October 2012
Selamat sejahtera ke atas kamu dan hai.

Pesanan untuk aku dan kalian. Please take note & bare in mind.

1. Sihat sebelum sakit
2. Muda sebelum tua
3. Kaya sebelum miskin
4. Lapang sebelum sempit
5. Hidup sebelum mati.


Ahad lepas aku join game futsal anjuran ofis aku. Permainan ini telah menyedarkan aku tentang beberapa perkara. Iaitu, futsal bukan permainan untuk aku lagi. Exercise biasa² seperti jogging sekali sekala dalam seminggu atau buat kerja² berat tidak bermakna aku cukup fit untuk main permainan ini. Kalau dah lama tak main permainan ini, contohnya, tahun 2004 adalah kali terakhir ia mainkannya, toksah mimpi ko tu champion sangat walau se-champion mana ko dulu. Sedarlah diri ko sikit ini dah tahun 2012. Kira-kira biar betul, dah masuk 8 tahun beb.

Hasil daripada 8 tahun menyepikan diri dari futsal, inilah pencapaian aku. Main 4 kali, Seri 1 kali, yang belen semua kalah. Puihh!!! Hasil dia satu badan sakit², EL satu hari (kaki tak boleh nak tekan pedal), seminggu baru kebah sakit² nih. Solat pun kene solat duduk. Pungkoq btoi.

Kaitan dengan tajuk entry kali ni adalah. Dulu masa sihat² solat lambat², sekarang nak solat pun susah. Masa sihat nak buat apa² pun malas. Sekarang lagi susah dol. Itu baru yang pertama, No. 2 hingga 4 tu pun mula rasa jugak. No. 5 tu anytime. How much time do we got?

Ya Allah, letakkan diri aku dalam keadaan sedar, beringat, beriman sentiasa, bertindak pada waktunya. Ameen!

Image credit to Zolisport

Sekian.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hear ye! Hear ye!

Compared to nothing - All right reserved. Powered by Blogger.